Lund, 8 mars: Nå dropper det markedsledende CRM-selskapet navnet Lundalogik helt for å kort og godt bli Lime.

Sommeren 2016 endret Lundalogik offisielt varemerke til Lime by Lundalogik, og nå tar selskapet steget fullt ut. Navneskiftet skal få fart på en nordisk ekspansjon etter at selskapet tok lederposisjonen på det 1,7 milliarder kroner store svenske CRM-markedet (Customer Relationship Management) i 2016.

Navnet Lundalogik har fungert dårligere utenfor Sverige, men likevel sladrer det siste bokettersynet om en vekst på nesten 100% på det finske markedet, og selskapet ansatte 51 mennesker rundt omkring i norden i fjor.

– Dette er en del av en internasjonalisering av bedriften som allerede har kommet et godt styke på veien, men hovedkontoret blir igjen og Lund vil alltid være en stor del av kulturen vår. Det er noe spesielt å være en Lundalogiker og den følelsen skal vi ta vare på, sier Erik Syrén, VD på Lime som har vært en del av selskapet i 17 år, en reise fra 10 til 215 ansatte.

Lime er allerede navnet på bedriftens produktserie med CRM-software for kundebehandling og salg. I følge Erik har det ført til at mange nordiske kunder allerede har kalt bedriften Lime lenge.
I 2017 kjøpte Lime selskapene RemoteX og Netoptions. Erik utelukker ikke nye oppkjøp av nordiske selskap også i år. I tillegg er målet å ansette nærmere 60 nye mennesker, og en 20% vekst i løpet av 2018.

Mer informasjon
Jonas Eklund, pressekontakt
+46 704 93 96 97
jonas.eklund@lime.tech

Erik Syrén, VD Lime
+46 707 38 50 72
erik.syren@lime.tech

 

Om Lime
Lime hjelper bedrifter fra hele Norden å bli bedre på kundebehandling. Selskapet utvikler og selger digitale produkter til ”Customer Relationship Management”, utvikling og håndtering av kunderelasjoner. Lime ble grunnlagt i 1990, har 215 ansatte og omsetter for en kvart milliard. Foretaket har kontor i Lund, Stockholm, Göteborg, Oslo, København og Helsingfors. Blant kundene finnes alt fra små enkeltpersonforetak til store organisasjoner. www.lime-technologies.no