Hvorfor CRM? 2018-02-26T14:56:50+00:00

Hva er egentlig CRM?

Et CRM-system er en IT-støtte som gir deg full kontroll på kunderelasjonene dine, hjelper deg med kundeprospektering, salgs- og markedsstrategier og skaper smidige løsninger for kundesupport og analyser. Men for oss og våre kunder er det først og fremst en helhet, en lønnsom filosofi som kombineres med veldig smart teknikk.

Skape

Et CRM-system fungerer som salgsstøtte for selgere og kundesupport for relasjonsbyggere. Systemet hjelper deg med å strukturere salgsarbeid, bearbeide kunder og effektivisere din kundebehandling.

Beholde

Det er fem ganger så dyrt å skaffe en ny kunde som å beholde en eksisterende. Et CRM-system muliggjør god support og fornøyde kunder – som forblir kunder eller kommer tilbake.

Fordype

Ved å analysere den data du har om kunden, kan du tilpasse budskap og tilbud. Kunden får relevant informasjon og føler seg prioritert!

Våre CRM-system

Hvorfor CRM?

Du kan selvsagt være veldig kundefokusert og kundevennlig uten et datasystem. Men når god hukommelse, Excel-lister og post it-lapper ikke lenger strekker til, kan en tydeligere struktur gjøre livet (og jobben) enklere.

Få orden og system

For mange bedrifter er dette det største og dessuten viktigste målet med et CRM-system. Kundene, partnerne og leverandørene dine – ja, alle du har kontakt med – på ett og samme sted. Få ro i kroppen og oversikt over kunden.

Effektivisere

Når all info er samlet på ett sted kan du jobbe mer effektivt. Hent ut lister, statistikk og rapporter på et blunk. Gjør det du er best på i stedet for å bruke krefter på å lete etter ting!

Bli en kundemagnet!

Overrask med særdeles god kundebehandling. Sjansen er stor for at kundene dine blir så fornøyde at de både forblir hos deg OG omtaler deg positivt overfor andre. Vips, så kommer kundene til deg i stedet for at du skal jage etter dem!

Hvorfor forlater en kunde leverandøren sin?

Kilde: U.S. Small Business Administration and the U.S. Chamber of Commerce.

Effektene av CRM

Generelt rot, kunder som forlater deg og slitsomt informasjonstap når en kollega slutter? Nei takk!
Våre CRM-system hjelper deg med å holde oversikt over kundene dine, samt over forretninger og prosjekter. Det lønner seg alltid ettersom…

1. Kunder shopper med hjertet, ikke hjernen.

Utvalget av varer og tjenester med høy kvalitet er enormt. Priskonkurransen er beinhard. Hva skjer når kundene opplever at alternativene er likeverdige uavhengig av leverandør?

  • Kunden kommer alltid til å velge den bedriften hun synes er “best”.
  • Når pris og produkt er likeverdig, blir beslutningen i stedet basert på emosjoner.
  • Kunden velger alltid den bedriften han har sterkest relasjon til.

Vær enkel å ha med å gjøre. Hold hva du lover. Overrask positivt nå og da. Våre CRM-system hjelper deg. Vanskeligere enn som så er det ikke å slå konkurrentene med et hestehode.

2. Kunder snakker. Mye.

I dag er kunder mer tilbøyelige enn noensinne til å snakke ut om sine kundeopplevelser, gjerne på nettet.

  • Når alt blir som kundene forventer seg, sies (som regel) verken det ene eller det andre.
  • Kunder som føler seg dårlig ivaretatt har et stort behov for å få snakke ut. Kan bli farlig.
  • …men positivt overraskede kunder snakker også! Det er ekstremt verdifullt.

Jobb proaktivt med god salgsstøtte og kundebehandling. Kundene blir positivt overrasket og skriver om det i stedet. CRM-system er altså skikkelig bra, billig og effektiv markedsføring.

3. Kundeinformasjon er verdt mye. Veldig mye.

Hva skjer når en av dine selgere bestemmer seg for å slutte og starte for seg selv, eller å gå over til konkurrenten? Uten et godt system, kan tanken være marerittaktig.

  • Vet du hvem av dine kunder din kollega har hatt kontakt med?
  • Hva har blitt avtalt og lovet?
  • Vet du at kundene ikke følger med selgeren til den nye jobben?

Med et CRM-system får du oversikt over det som har blitt sagt og gjort, når, hvor, og av hvem. Da kan du ta over stafettpinnen som en proff!

Jeg vil teste nå!

Lykkes med CRM!

Hva er egentlig CRM? Hvorfor er det viktig? Hva kan man vinne på det? I vårt whitepaper finner du alle viktige spørsmål og svar som hjelper deg med å lykkes.

    Treatment of personal data I consent to my personal data, including name, e-mail address, phone number for calls and text, being stored and used by Lime Technologies for the purpose of digital services, marketing, to contravene misuse and for statistics and other analyses. Personal data that I directly or indirectly transfer by using Lime Technologies digital services may, together with others personal data, be used by Lime Technologies for the purposes of marketing and to adapt the content, services and advertising directed to me and for the purpose of developing new services. Information regarding my use of digital services is amongst others collected by using cookies. The consent is valid until I recall it and, accordingly, continues to be valid even if the service is not ordered or used. It is understood that I, at any time and without stating any reason, have the right to recall my consent, which is done by contacting Lime Technologies customer service. For further information about Lime Technologies processing of personal data, learn more here >

Med oss får du maksimalt ut av din CRM-investering

Alt under én paraply

Vi er en one-stop-shop for CRM som utvikler, selger, innfører, utdanner, supporter osv. helt uten mellomledd.

Fleksibilitet

Med all kompetanse på huset kan vi være kjappe, personlige og fleksible. Utfordre oss gjerne!

Erfaring

25 års erfaring med CRM og mer enn 6 000 bedrifter som har kjøpt våre løsninger = en uvurderlig og unik kompetanse.

Engasjement

Med oss får du mye hjerte og mye engasjement. Vi synes jobben er gøy, og våre kunder vinner på det!

Les mer om oss