Saker, kampanjer og salg i ett og samme system

Tekniska Verken ville innføre et felles CRM-system for hele bedriften, slik at de kunne håndtere salgs- og kundesaker i et system som samlet alle kundene på ett sted.

Med alt i ett og samme system, kunne de dra full nytte av CRM-systemet. Dette inkluderte et komplett sakshåndteringssystem, som igjen har bidratt til at de har fått stålkontroll på kundene.

Tekniska Verken ønsket også å kunne foreta smarte utvalg (for eksempel av ulike kundegrupper, kundens forbruk, hvem som er kundeansvarlig, osv.), kjøre kampanjer, sende meldinger og følge opp de samme meldingene.

Firmaet valgte Lime CRM, takket være systemets fleksibilitet. Prosjektet startet i januar i 2011 og i dag brukes systemet både til salg og sakshåndtering for 600 medarbeidere.

"Med Lime CRM har vi hele tiden hatt følelsen av at vi kan møte framtiden med hvordan vi håndterer kunder og saker."

- Urban Jensen, Systemkoordinator Tekniska Verken

Kontakt oss

Klar for å møte framtiden

Tekniska Verken har en godt utarbeidet forvaltningsplan. Dette betyr blant annet at bedriften hele tiden utvikler deres Lime CRM-løsning, slik at den fortsetter å bli mer nyttig for de ansatte. Siden våre 2014 har firmaets CRM-løsning også inkludert en samling av alle de ansatte, Lime BI (Business Intelligence-løsning som viser statistikk visuelt og tydelig), en kobling til Google Maps og interne saker som f.eks. forbedringsforslag.

Om Tekniska Verken i Linköping og Bixia

Tekniska Verken har hovedkontor i Linköping i Sverige og gjør hverdagen enklere for ca. 300 000 privat- og bedriftskunder. Dette gjør de ved å tilby et bredt tilbud av produkter og tjenester innen elektrisitet, belysning, vann, fjernvarme, fjernkjøling, energieffektivisering, avfallshåndtering, bredbånd og biogass. Sammen med kundene sine driver de utviklingen framover mot sin visjon: Å bygge verdens mest ressurseffektive region