Blogger2018-10-23T13:42:08+02:00

Salgs- og CRM-tips!

GDPR – hva, når og Lime

GDPR er akronymet du faktisk MÅ vite alt om. Den nye personvernforordningen trer i kraft 25 mai 2018, og den vil endre måten selskaper og organisasjoner samler inn, oppbevarer og bruker personopplysninger på. Er du helt forberedt? Ikke? Tenkte meg det. ;) La oss hjelpe deg!

7 steg for å øke bruken av CRM-systemet

Hva skal man da gjøre for å løfte bruken av CRM-systemet? Jennie har summert sju punkter som kan hjelpe dere! Og husk: Målet skal selvsagt være en 100 % brukergrad, men feire hver fremgang og tenk på at hver prosent økt bruk gir dere en konkurransefordel og et positivt økonomisk utfall.

Har du glemt hva målet er med CRM-systemet deres?

Med hånden på hjertet, vet du hvorfor du og ditt foretak bruker Lime ? Hva er målet? Og kanskje du er fullt klar over dette selv, har kollegene dine stålkontroll? Eller er det bare du som benytter systemet, og blir litt små bitter over at dine kolleger aldri legger inn informasjon?

Hvordan ser du på innvendinger?

Det er nok ikke første gangen du har hørt utttrykket "en innvending innebærer kun det at kunden ikke har fått tilstrekkelig med informasjon" eller "innvendinger er det samme som et kjøpsignal".

Se ting fra din kundes ståsted

La meg innlede med de dårlige nyhetene, det finnes dessverre svært få bedrifter som er virkelig unike, bare ta en titt rundt deg – hvor mange klesbutikker, regnskapsbyråer eller rørleggerbedrifter er egentlig unike? Nå, er et godt tidspunkt å se deg selv i speilet ;) Alt for ofte tenderer vi salgskonsulenter til å falle pladask for [...]

Firmaet: Jeg AS.

For noen uker siden så var jeg og noen kolleger på en forelesning som heter "Jeg AS" av Kjell Enhager og dette handlet om hvordan vi kan programmere oss selv til å bli bedre til å oppnå det vi etterstreber ved å tenke positive tanker.

Hvordan avgjør jeg om kunden er HOT eller NOT?

Å prioritere sin verdifulle tid og å legge riktige ressurser på riktige saker til riktig tid tar en stund å lære seg. Men det du alltid kan ha i bakhodet er at du ikke skal legge tid på de salgsprosjektene som er NOT, men fokusere på de som er HOT!

Hvilken selgertype vil kunden kjøpe av?

Den avgjørende faktoren i en innkjøpsprosess er ikke hva du kjøper, snarere hvem du kjøper av. Charlotte funderer over hvilken selgertyper vi egentlig foretrekker å kjøpe fra.

Hukommelsetrening – bruk fantasien!

Vi har alle ulike typer av verktøy og metoder som vi benytter for å huske på og påminne oss selv om saker og ting. På jobben benytter vi ulike systemer som gjør jobben for oss, det kan være alt fra Excel-filer og bookinger i kalenderen, til økonomi- og CRM-system.

Do You Want to Be Messi, Ibra or Ronaldo of sales?

Sports and athletes have been compared to sales for ages. No wonder! Professional athletes work daily with success, setbacks, perseverance and determination. Erkka writes about how he finds inspiration from sports in his work as a sales rep. Do you recognize yourself?

Vår nettside bruker informasjonskapsler hovedsaklig for trafikkmåling og optimalisering av innhold. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Ok