Userlike har slått seg sammen med oss på Lime Technologies, og vi synes det er spennende med et nytt tilskudd til Lime-familien. Userlike er den første og eneste livechat-programvaren som hjelper bedrifter å innlede og pleie kundeforhold på tvers av ulike meldingstjenester. 

Sammen med Userlike organiserte vi et webinar for kundene våre på Lime, slik at de kunne bli nærmere kjent med våre nye venner og deres produkter. I løpet av webinaret lærte vi hvordan Userlike utvikler bedrifter ved å gi bedre service og mer fornøyde kunder. For de nysgjerrige presenterer vi her de viktigste punktene fra webinaret.

 

Hva er Userlike?

Userlike er en løsning for hvordan man skal innlede og pleie kundeforhold på tvers av meldingstjenester. Userlike kan tilby både meldinger via din nettside og løsninger som benytter seg av kundenes favorittkanaler, som for eksempel WhatsApp, Facebook Messenger og SMS. Alle disse meldingene blir samlet i én innboks – Userlikes meldingssenter. Enkelt, smart og direkte!

Hvorfor Userlike?

Userlike gir dere tilgang til å kommunisere med kundene på deres egne premisser – gjennom deres favorittkanaler. Dere vil kunne ha en kontinuerlig kommunikasjon, noe som vil resultere i fornøyde og trofaste kunder – og hvem ønsker seg vel ikke det?!

Userlike handler om å pleie kundeforholdene og ta dem et skritt videre ved å personalisere opplevelsen.  Å oppnå en forpliktende avtale krever ofte mer enn en telefonsamtale, og å ha en kontinuerlig kommunikasjon med kunden vil øke sjansene for å lande avtalen.

Meldingstjeneste på nettsiden

Live Chat er en meldingstjeneste som er integrert i nettsiden deres, og den gjør at dere raskt kan svare på kundenes spørsmål. Tjenesten senker terskelen mellom dere, kundene deres og leads ved å gjøre det enkelt å ta kontakt.

Live Chat har alle de attraktive egenskapene du finner igjen hos kundenes favorittmeldingstjenester, dette gjør kommunikasjonen mer brukervennlig:

  1. Mikrofon – send stemmemeldinger når du ikke har tid til å skrive.
  2. Mediesupport – filoverføringer, URL-visninger med mer.
  3. Emojier – regelmessige oppdateringer med alle de nyeste favorittene gjør det morsommere å kommunisere.

 

Meldingssenter

Meldingssenteret er selve navet i kundeservicen deres, gjennom chatter og meldinger. For dem som jobber med kundeservice, vil brukergrensesnittet være det samme, uansett om kunden sender melding via nettsiden deres, WhatsApp eller Messenger – siden alle meldinger ender opp i innboksen i meldingssenteret uansett.

Under kan du se noen av de viktigste funksjonene i samtalevisningen forbeholdt agentene:

  1. Tilpassede tekstblokker – rask og enkel kommunikasjon for FAQ.
  2. Videresend en samtale via e-post – del informasjon med kollegene dine.
  3. Se hva kunden skriver i sanntid – vær klar til å svare raskt.
  4. Bytt til lydanrop – når det skrevne ord bare ikke er nok.
  5. Simultan toveis-oversettelse – skriv og motta meldinger på ditt eget språk.

Når du har avsluttet en chat, lagres samtalen og den kan fortsettes på et senere tidspunkt, uavhengig av den aktuelle meldingstjenesten. Dette gir deg en kontekst, slik at du vil være forberedt neste gang du er i kontakt med kunden.

Meldingssenteret har også en kontaktliste, en integrert CRM-funksjon. Samtalene er lenket til kontaktprofiler med kontaktopplysninger. Denne funksjonen gjør at du enkelt kan komme i kontakt med kunden på best mulig måte, enten det er via chat, telefon eller e-post.

 

Vi håper denne oversikten har vist deg hvordan Userlike kan hjelpe dere med å konvertere direktemeldinger til langvarige kundeforhold. Hvis du ønsker å lære mer gjennom vårt webinar, er det bare å klikke på lenken under. Ønsker du å snakke mer om Userlike, kan du melde din kontakt på Lime eller kontakte oss på info@lime.tech – vi er klare til å lytte!

Se webinar

 

Lime og Userlike