1. Oppfyll grunnleggende forventinger

Hvis du ikke oppfyller de grunnleggende forventningene vil kunden føle seg forsømt, noe som er en av de vanligste årsakene til tap av kunder (Kilde: US Small Business Administration og USA Chamber of Commerce). Så sørg for å reagere raskt på e-post, ha auto-svar på telefonsvareren og hold det du har lovet, så får du fornøyde kunder!

2. Ikke unnvik klager

Å få kritikk kan være ubehagelig og iblant unngår man klager mer eller mindre bevisst.
Har en tydelig strategi for hvordan du skal håndtere klager! Det vil gjøre det enklere både for deg og for kunden, og kunden vil dessuten føle seg sett og hørt.

3. Le!

Også i telefonen! Og selv om det er mandag morgen. Husk at du er hva du selger!

4. Gi bort tid (og spar din egen)

Tid er alltid en mangelvare. Gi bort tid ved å ha en enkel nettside, enkle kontrakter og ikke la kundene jage deg på telefonen, men gi de tilbakemeldinger med en gang. Ved å holde det enkelt vil du bli oppfattet som ærlig og vil seire i det lange løp.

5. Overrask!

Prøv å gjøre det uventede slik at kundene husker deg! Og forsøk gjerne alltid å levere litt mer enn det du har lovet.